Rower stacjonarny – co daje trening na rowerze stacjonarnym?

0
36
Rower stacjonarny

Rower stacjonarny skutecznie pobudza organizm człowieka do ruchu, jednocześnie nie obciążając stawów czy kości. Z tego też względu jest on polecany osobom młodym, jak i starszym. Systematyczne treningi na rowerku stacjonarnym dają możliwość w krótkim czasie uzyskać pierwsze widoczne efekty. Rower stacjonarny jest więc doskonałym sposobem na odchudzanie i zrzucenie kilku niechcianych kilogramów. Dowiedz się jak jeździć na rowerze stacjonarnym żeby schudnąć oraz jakie korzyści płyną z takiego treningu.

Rower stacjonarny – efekty treningu na rowerze stacjonarnym

Jazda na rowerze stacjonarnym uznawana jest za jeden z lepszych sposobów na zrzucenie kilku zbędnych kilogramów, i to bez konieczności opuszczania swojego domu. Systematyczne ćwiczenia zapewniają świetne efekty nie tylko w postaci utraty wagi, lecz również mnóstwo innych korzyści. Należy przede wszystkim wspomnieć o lepszej wydolności organizmu czy kondycji fizycznej oraz zwiększonej odporności organizmu. Badania dowodzą, iż jazda na rowerze stacjonarnym wpływa na poprawę funkcjonowania układu sercowo – naczyniowego tj. układu krążenia – serce człowieka staje się mocniejsze oraz wspiera układ oddechowy. Ma ona również realny wpływ na istotne zmniejszenie wystąpienie różnorodnych chorób np. miażdżycy, cukrzycy, otyłości, chorób serca, jak i pomaga regulować tętno spoczynkowe. Trening na rowerze stacjonarnym to również świetny sposób na wzmocnienie mięśni, stawów, kości oraz obniżenie cholesterolu czy poprawę samopoczucia i zredukowanie poziomu stresu. Przy systematycznych treningach pozwala on także zbudować formę oraz spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, jak i skutecznie walczyć z rozstępami i cellulitem. Podczas jazdy na rowerku stacjonarnym intensywnie pracują prawie wszystkie partie ciała człowieka – nogi, biodra, pośladki, brzuch a nawet ręce (pomoc w wymodelowaniu dolnych partii sylwetki), jak i pobudzony zostaje metabolizm. Ogromną zaletą jazdy na rowerze stacjonarnym jest bardzo mała kontuzyjność w porównaniu z innymi sportami. Dlatego też, polecana jest nie tylko osobom, które chcą schudnąć czy poprawić wydolność organizmu oraz kondycję, lecz również osobom, które posiadają stare kontuzje bądź urazy i nie mogą doprowadzić do ich przeciążenia. Bardzo ważne jest, aby systematycznie wykonywać trening na rowerze stacjonarnym, gdyż wtedy uda się osiągnąć jak najlepsze efekty.

Rower stacjonarny a odchudzanie – jak skutecznie schudnąć?

Rower stacjonarny daje możliwość skutecznego odchudzania oraz mnóstwo innych korzyści. To urządzenie treningowe jest świetne do treningów interwałowych tj. do ćwiczeń, podczas których pojawia się zmienne tempo. Podczas treningu interwałowego wykonuje się naprzemiennie ćwiczenia o odmiennej intensywności. W przypadku jazdy na rowerze stacjonarnym, wspomniany trening interwałowy będzie charakteryzował się zmiennym stylem jazdy o różnym tempie oraz jak najlepszym odzwierciedleniem prawdziwej jazdy na rowerze. Ćwiczenia na rowerze stacjonarnym powinny charakteryzować się dość krótkimi, lecz intensywnymi seriami ćwiczeń, które powinny być przeplatane ćwiczeniami o zdecydowanie niższej intensywności i tempie. Trening interwałowy jest zdecydowanie krótszy od treningu wydolnościowego o prawie 80%, dlatego też możliwość uzyskania zadowalających efektów w krótszym czasie powinna być motywująca dla osób chcących zrzucić zbędne kilogramy. Przyjmuje się, w zależności od indywidualnych predyspozycji, że rower stacjonarny jest w stanie pomóc człowiekowi zrzucić od 2 do 3 kilogramów miesięcznie. Łącząc trening na rowerze stacjonarnym z dietą możemy uzyskać efekt oscylujący w granicy od 3 do 4 kilogramów na miesiąc. Rower stacjonarny może być również używany podczas treningu cardio, który również daje skuteczne efekty.

Jak ćwiczyć na rowerze stacjonarnym żeby schudnąć?

Rower stacjonarny daje możliwość efektywnego zrzucenia zbędnych kilogramów, co będzie zauważalne z dość krótkim czasie. Aby trening na rowerze stacjonarnym był skuteczny w odchudzaniu, należy wykonywać go systematycznie oraz zgodnie z założonym planem. Jak wiec ćwiczyć na rowerze treningowym żeby schudnąć? Poniżej zbiór najważniejszych wytycznych:

  • Rower stacjonarny najlepiej używać co drugi dzień tj. najlepiej ćwiczyć na rowerze stacjonarnym około 3 razy w tygodniu lub co 2 dzień (zalecane dla zaawansowanych).. Mięśnie nóg powinny się zregenerować około 48 godzin.
  • Jeśli chcemy uzyskać skuteczne zrzucenie kilogramów trening na rowerze stacjonarnym musi trwać około 30-40 minut (dopiero po tym czasie organizm człowieka zaczyna spalać tkankę tłuszczową). Przy zmianie intensywności tempa wystarczy około 20-25 minut treningu (z racji wzmożonego wysiłku fizycznego).
  • Trening na rowerze stacjonarnym najlepiej zacząć od krótkiej rozgrzewki (ok. 5-minutowej).
  • Po rozgrzewce następuje trening właściwy – zaleca się trening interwałowy na rowerze stacjonarnym
    • Przez około 1 minutę wykonuje się jazdę najszybciej jak się potrafi (na około 80-90% swoich możliwości).
    • Po intensywnym tempie następuje etap wygasania, który polega na obniżeniu tempa pedałowania do progu 30-40% własnych możliwości. Faza wygasania powinna trwać około 90 sekund.
    • Cykl przedstawiony powyżej należy powtórzyć kilka razy.
    • Końcowy etap treningu na rowerze stacjonarnym powinien wiązać się z wolnym pedałowaniem (około 5 minut) poprzez stopniowe zmniejszanie intensywności tempa, w celu uspokojenia tętna.
  • Wybierając stałe tempo treningu o średniej intensywności (około 65-75% maksymalnych możliwości) należy wykonywać trening na rowerze stacjonarnym nieco dłużej (jak już wspomniano około 30-49 minut).

Rower stacjonarny – jak przygotować się do ćwiczeń?

Rower stacjonarny jest urządzeniem, do którego przed ćwiczeniami nie należy się jakoś specjalnie przygotowywać. Wystarczy wygodne obuwie sportowe (najlepiej z twardą podeszwą) oraz sportowy ubiór np. legginsy, bluzka. Zaleca się również zaopatrzyć z rękawiczki sportowe, gdyż skutecznie zapobiegają one otarciom na dłoniach. Przed treningiem należy prawidłowo ustawić siodełko w rowerze stacjonarnym. Wysokość siodełka powinna być zgodna ze wzrostem osoby, która będzie na nim ćwiczyć (powinno się znajdować na wysokości bioder trenującej osoby). Kierownica w rowerze stacjonarnym powinna być ustawiona w jednej linii z siedziskiem., co pozwoli zachować prawidłową postawę podczas treningu. Bazując na doświadczeniu podpowiadamy, iż ulubiona muzyka pomoże podczas jazdy na rowerze stacjonarnym.

Ile kalorii można spalić na rowerze stacjonarnym?

Rower stacjonarny a ilość zrzuconych kalorii podczas treningu – tematyka ta wzbudza zainteresowanie wielu osób. Odpowiedź związana z tym zagadnieniem nie jest prosta i jednoznaczna. Wszystko zależy od indywidualnych predyspozycji dane osoby, jak i długości oraz intensywności treningu. Przyjmuje się, że godzinny trening na rowerze stacjonarnym pozwala spalić od 350 do około 700 kalorii. Średnia jazda na rowerze stacjonarnym to spalonych około 500 kalorii. Dla porównania, badania dowodzą, że jeden kilogram tłuszczu wymaga spalenia około 7000 kalorii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj